miércoles, 8 de mayo de 2013

Te'n recordes quan vas arribar a Catalunya?





NOM: Badhon chowdhuary                                                                                DATA: 8/5/2013


El dia 5 de juliol vaig arribar a Catalunya de Bangladesh. Vaig venir amb avió amb la meva mare i amb la meva germana. Era el començament d'estiu. Quan vaig arribar a Santa Coloma tot el que veia em semblaba molt estrany: els parcs, els col·legis. Després de les vacances el dia 12 de setembre vaig anar a escola. I la gent es reia de mi perquè jo no parlava ni jugaba i això a mi em feia molta vergonya. Però em vaig acostumar. Després d'un any vaig aprendre a parlar català i castellà i vaig tenir molts amics i amigues. La directora de la meva escola va cridar el meu pare per felicitar-lo per què la directora va dir que era  increible: "no he vist un nen que pugui aprendre a parlar català i castellà tan ràpid"
peró tambe li va dir una altra cosa: que he de millorar l'actitut i no fer el burro. Però jo no podia deixar de fer el burro perquè jo sóc aixi.
I ara fa 4 anys que no vaig al  meu pais per visitar a la meva família.








NOM: Ahmed abbassi                                                        DATA


El dia divuit de desembre de 2010 jo vaig arribar a Catalunya. Era al començament de l'hivern, començava a fer  fred.
Jo  estava molt content . No sabia parlar espanyol. tampoc coneixia la llengua catalana. No tenia amics. la meva familia era lluny, al Marroc.
vaig arribar amb avió amb els meus germans i  la meva mare. Era dissabte i feia molt fred. vam sortir de l'aeroport i vam anar en cotxe a la casa.
els primers dies sortia al carrer, i tenia una mica de por, sobre tot de parlar. quan vaig arribar a  l'Institut el primer dia estava molt perdut i a mes a mes era canestoltes. Tot estava ple de globus i aixo era molt divertit.



NOM: Deepak Jassal                                                                 DATA:14/5/2013




El dia 1 de gener 2010 vaig arribar a Catalunya . Era ple hivern . Vaig arribar amb els meus germans i amb la meva mare. Quan vaig arribar estava nerviós i  bastant content. Després d'uns dies vaig anar a l'escola ,Miguel De Unamuno i em van dir que anés a l'aula d'acollida. L'escola em va sobtar. Els nens eren diferents per qué els nens vestien diferents i jugaven a futbol.
Quan vaig baixar de l'avió vaig veure un vaixell molt gran. Vaig agafar un autobus per sortir de l'auroport. Vaig arribar a casa a Santa Coloma De Gramanet. Ela primers dies vaig passejar al riu.


No hay comentarios:

Publicar un comentario